inSPORTline
2012-06-21 14:35
A  A  A

Ćwiczenia na skakance

Ćwiczenia na skakance

Na początku najlepiej 3 razy w tygodniu, nie zapominamy o rozgrzewce która powinna trwać ok. 15 minut (rozciągamy mięśnie, np.: kwadrans wolnych, niskich skoków na palcach, po czym przechodzimy do właściwej części ćwiczeń).

Zaczynamy np. od trzech 3-minutowych serii skoków przeplatanych z 3-minutowymi przerwami. Po jakimś czasie zwiększamy tempo. Musimy pamiętać o zachowaniu odpowiedniej postawy ciała czyli plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty, barki cofnięte, łokcie jak najbliżej tułowia, skaczemy na palcach. W czasie skoków nie ruszaj barkami, pozwalamy intensywnie pracować dłoniom i nadgarstkom. Po zakończeniu treningu robimy krótką serię ćwiczeń rozciągających.

Przeciwwskazania do treningu na skakance to:

otyłość, problemy ze stawami, ostra niewydolność serca/układu krążenia, słabe kości.

Na rynku można znaleźć wiele rodzajów skakanek z różnych przedziałów cenowych. Najlepsze są skakanki lekkie, czyli te wykonane ze sztucznego tworzywa. Na takich skakankach można skakać szybciej niż na tych wykonanych z materiału czy skóry. Kupując skakankę, zwróć także uwagę na swój wzrost, stań stopami na skakance i sprawdź, dokąd sięgają uchwyty. Aby skakanka nie utrudniała nam skakania, końce powinny sięgać powyżej naszych pach. Znajdziemy skakanki z ergonomicznymi chwytakami, regulacją długości, licznikiem.

Jeśli chcemy potraktować swój trening na skakance bardzo poważnie to warto zainwestować w porządną skakankę.

Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!

Dzisiaj zajmiemy się jednym z podstawowych powodów, dla których Panie odwiedzają siłownie. Pierwszy powód to oczywiście chęć zrzucenia kilku kilogramó ...czytaj dalej »
Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!
2013-11-22

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING
2013-11-03

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem! ...czytaj dalej »
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!
2013-10-26
Powiązane artykuły
Popraw swoją wytrzymałość!

Popraw swoją wytrzymałość!

Istnieje więcej niż jeden rodzaj fizycznej wytrzymałości. Wyróżniamy trzy główne typy wytrzymałości w fitnessie i w sporcie: TLENOWĄ, BEZTLE
2013-10-01 21:53
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową.
2013-03-20 19:11
Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR S
2013-01-09 12:00
SKAKANKA – genialne urządzenie!

SKAKANKA – genialne urządzenie!

Podczas skakania na skakance spalasz średnio 10,2 kalorii na minutę, podczas gdy maszerując tylko 4,2 kalorii na minutę. Im dłużej skaczesz,
2013-01-09 08:44
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Zima jest dobrą porą by zacząć pracę nad własnymi niedoskonałościami i do wiosny nadrobić zaległości. Jeśli masz chudziutkie nogi i chciałby
2012-12-11 15:22
LAUBR. Skakanka – idealna do spalania kalorii

LAUBR. Skakanka – idealna do spalania kalorii

Chcesz spalać dużo kalorii by szybko zredukować tkankę tłuszczową? Sposobów na to jest wiele. Czasem jednak warto uciec się do najprostszych
2012-11-25 09:59
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Nie ma chyba na świecie mężczyzny któremu nie marzą się kuliste, szeroki barki. Partia ta oprócz tego, że często wzbudza zachwyt pań i zazdr
2012-11-21 15:22
Ćwiczenia na jędrny biust

Ćwiczenia na jędrny biust

Dla mężczyzn kształtne piersi są najczęściej obiektem erotycznym, dla kobiet jednak wygląd ich piersi stanowi nie lada problem i większość p
2012-11-20 09:42
Jazda na rowerze a zdrowie

Jazda na rowerze a zdrowie

Rower to samo zdrowie. Pod takim sformułowaniem podpisałby się każdy lekarz. Po pierwsze, regularna jazda na rowerze intensywnie wpływa na w
2012-11-03 23:53
SPOKEY. Skakanka – idealna do spalania kalorii.

SPOKEY. Skakanka – idealna do spalania kalorii.

Chcesz spalać dużo kalorii by szybko zredukować tkankę tłuszczową? Sposobów na to jest wiele. Czasem jednak warto uciec się do najprostszych
2012-11-01 12:21
Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Aktywność ruchowa osób starszych powinna oddziaływać na trzy podstawowe elementy: poprawiać wydolność tlenową (aerobową),wzmacniać siłę mięś
2012-09-17 12:42
CrossFit. Jak ćwiczyć?

CrossFit. Jak ćwiczyć?

Jak ćwiczyć CrossFit? Jakie ćwiczenia wykonywać? CrossFit jest tak uniwersalnym programem treningowym, że ćwiczyć można w zasadzie wszystko
2012-09-09 13:47
Ćwiczenia z guma PILATES

Ćwiczenia z guma PILATES

Elastyczna Taśma Pilates ma szerokie zastosowanie, służy do ćwiczeń Pilates i jogi, jest doskonała do treningów rozciągających i wzmacniają
2012-09-05 15:46
redmonster
Redakcja Sportowa BodyInfo.pl
ul.Przemysłowa 60/1, 43-100 Tychy
email: biuro@bodyinfo.pl