inSPORTline
2012-09-13 18:47
A  A  A

Jazda na rowerze, a odchudzanie!

Jazda na rowerze, a odchudzanie!

Jazda na rowerze to świetny sposób, by stracić wagę! 

Rower to fantastyczna zabawa, okazja do poznania nowych ludzi, wypoczynku i utraty wagi. Jest odpowiedni dla każdego. W zasadzie trudno doszukać się przeciwwskazań do jazdy na rowerze. W odróżnieniu do biegania nie obciąża stawów, pozwala na szybkie i skuteczne, a zarazem łatwe odchudzanie. Oprócz tego znacząco poprawia stan naszego zdrowia, układu krążenia, jest sportem ekologicznym, ekonomicznym, rozwija mięśnie, poprawia kondycję, ogólną sprawność i wydolność.


Ile kalorii można spalić?

Wszystko zależne jest od wagi i innych czynników, jednak spalenie 500 kalorii podczas godziny spokojnej jazdy nie jest niczym nadzwyczajnym. Jazda mocniejszym tempem pozwoli na stracenie nawet 700-800 kcal/h. Jeśli w ciepły, weekendowy dzień urządzimy sobie trzy godzinną wycieczkę rowerową to spalimy ponad 2000 kcal.

Rozpoczęcie treningów

Niemal każdy może podjąć się jazdy na rowerze. Wybierz rower najlepszy dla Ciebie – ma być taki, na jakim czujesz się najlepiej. Najważniejsze, aby zadbać o prawidłową pozycję, która pozwoli na wygodną i efektywną jazdę.

Zacznij od krótkich, spokojnych wycieczek. Pamiętaj, aby każda trwała minimum 20-30 minut. Na początku lepiej jeździć po trasach płaskich, aby pozwolić mięśniom przyzwyczaić się do tego rodzaju pracy. Po pewnym czasie, jeśli czujesz się na siłach, zwiększaj czas jazdy. Możesz też wjechać do lasu, gdzie czekają na Ciebie podjazdy i zjazdy, czyli urozmaicenie treningu.

Najlepiej jest trenować trzy razy w tygodniu. Wykazano, że różnica między jazdą 4-6 razy w tygodniu, a jazdą 3 razy jest niewielka jeśli chodzi o efekty, natomiast różnica między dwoma treningami a trzema jest już dosyć duża. Lepiej rozłożyć treningi po całym tygodniu, na przykład środa – piątek – niedziela, niż wykonywać je dzień po dniu. Pozwoli to na regenerację i odpoczynek, a także da lepsze efekty.

Jeździj z taką intensywnością, żebyś nie miał zadyszki i mógł swobodnie rozmawiać. Nazywa się to jazdą “w tlenie” i jest to najlepszy sposób na spalenie tkanki tłuszczowej. Mocna jazda, wbrew temu, co wiele osób myśli, nie da tak dobrych efektów jeśli chodzi o odchudzanie. Owszem, szybka jazda lepiej rozwija mięsnie i intensywniej wyrabia kondycję, ale nie wpływa mocniej na spalanie tkanki tłuszczowej.

Pedałuj dość szybko. Ilość obrotów korby na minutę nazywamy kadencją. Najlepiej żebyś utrzymywał kadencję ok. 80-90. Jazda z niską kadencją 60-70 obciąża stawy kolanowe i wykorzystywana jest w treningu siłowym. Jak policzyć kadencję? Jeśli nie mamy specjalnego licznika, wystarczy policzyć ilość obrotów korbą w czasie 10 sekund i pomnożyć to przez 6.

Przyjemność z jazdy

Nikt nie potrafi wytłumaczyć tego fenomenu, ale ten, kto raz wciągnie się w kolarstwo, zostaje w nim przez całe życie. W przeciwieństwie do biegania, na rowerze możesz pokonywać znacznie większe dystanse. Odrywasz się od codziennych obowiązków i przebywasz na świeżym powietrzu, poznajesz okolicę na nowo, dostrzegasz rzeczy, które wcześniej nie przykuwały Twojej uwagi. Zapominasz o rzeczach nieprzyjemnych, pozbywasz się stresu. Zadowolenie po ukończeniu każdego treningu – gwarantowane! Gorąco polecamy jazdę na rowerze, jako jedna z najlepszych rekreacji.

Kolarstwo górskie. Naucz się techniki!

By stać się dobrym rowerzystą posiąść musisz kilka cennych umiejętności. Poniżej przybliżamy Ci je. ...czytaj dalej »
Kolarstwo górskie. Naucz się techniki!
2014-08-13

Ostra jazda na rowerze górskim. Porady jak nauczyć się extremy

Artykuł zaadresowany jest do wszystkich fanów ostrej jazdy, którzy nie są już nowicjuszami, ale wciąż potrzebują porad, sugestii i wskazówek, by stawa ...czytaj dalej »
Ostra jazda na rowerze górskim. Porady jak nauczyć się extremy
2014-08-12

Rowerowy trening kardio

Zrzuć zbędny tłuszcz, pokaż mięśnie brzucha i baw się przy tym dobrze! ...czytaj dalej »
Rowerowy trening kardio
2013-09-28
Powiązane artykuły
Kolarstwo. Trening na rowerze w górach!

Kolarstwo. Trening na rowerze w górach!

Niezależnie od tego czy uprawiasz kolarstwo szosowe, górskie, torowe, czy też jesteś triathlonistą. Jeśli chcesz poprawić siłę kolarską, pod
2013-08-31 10:36
Trening kolarski. Ćwiczenia na doskonalenie techniki i poprawę  szybkości.

Trening kolarski. Ćwiczenia na doskonalenie techniki i poprawę szybkości.

Poniższy tekst traktuje o treningu kolarskim. W pierwszej części artykułu mowa będzie o ćwiczeniach na doskonalenie techniki pedałowania. Cz
2013-08-11 20:35
Konserwacja i serwisowanie roweru, czyli jak dbać o swój sprzęt.

Konserwacja i serwisowanie roweru, czyli jak dbać o swój sprzęt.

Słowem wstępu przypominamy, że o rower trzeba dbać. Poniższy tekst traktuje o tym, jak przeglądać i jak serwisować swój rower.
2013-08-11 19:30
Kolarstwo. Trening interwałowy na rowerze

Kolarstwo. Trening interwałowy na rowerze

Trening metodą interwałową jest bardzo skutecznym sposobem rozwijania wydolności.
2013-07-11 23:33
Planowanie treningu kolarskiego

Planowanie treningu kolarskiego

W poniższym tekście doradzamy jak skonstruować plan treningowy dla kolarza górskiego oraz jak zaprojektować kolarski sezon. Udzielamy też ws
2013-03-30 17:58
 Jak wybrać dobry rower?

Jak wybrać dobry rower?

Niebawem zaczyna się sezon rowerowy. Miłośnicy jazdy na rowerze zaczynają zaopatrywać się w nowe modele rowerów. W poniższym tekście doradza
2013-03-07 21:27
Kolarstwo. Czynniki decydujące o wydajności jazdy

Kolarstwo. Czynniki decydujące o wydajności jazdy

Możesz być silny, mieć doskonałą kondycję i świetny sprzęt, ale jeździć na rowerze zaledwie przeciętnie. Dlaczego? Powoduje to słaba technik
2012-11-04 16:02
Kolarstwo. Trening siłowo – wytrzymałościowy kolarza!

Kolarstwo. Trening siłowo – wytrzymałościowy kolarza!

Zima to czas, kiedy warto zatroszczyć się o ogólny rozwój organizmu. Pomagają w tym, oprócz roweru, inne dyscypliny sportu. Zaliczyć do nich
2012-11-04 11:22
Jazda na rowerze a zdrowie

Jazda na rowerze a zdrowie

Rower to samo zdrowie. Pod takim sformułowaniem podpisałby się każdy lekarz. Po pierwsze, regularna jazda na rowerze intensywnie wpływa na w
2012-11-03 23:53
Kolarstwo a odżywianie. Dieta kolarza.

Kolarstwo a odżywianie. Dieta kolarza.

Kolarstwo to jedna z dyscyplin sportu, w której wydatek energetyczny jest największy. Osoby pokonujące wiele kilometrów na rowerze powinny p
2012-11-01 15:50
Kolarstwo. Jak uniknąć kontuzji?

Kolarstwo. Jak uniknąć kontuzji?

Mięśnie łydek, ud i pośladków – to one wykonują największą pracę w trakcie jazdy na rowerze. Gdy wjeżdżamy pod górę, dodatkowo „uaktywniają
2012-10-29 20:21
6 razy „nie” początkującego rowerzysty!

6 razy „nie” początkującego rowerzysty!

Błądzić jest rzeczą ludzką, szczególnie na początku przygody z kolarstwem, ale błędy trzeba korygować. Poniżej przedstawiamy listę sześciu n
2012-10-29 09:01
Efektywność treningu na rowerze. Jak ją poprawić?

Efektywność treningu na rowerze. Jak ją poprawić?

Każdy trening można poprawić – można zwiększyć jego wydajność i tak go rozplanować, by przynosił lepsze efekty. O jakości ćwiczeń często dec
2012-08-24 09:20
Jazda na rowerze. Jak się za to zabrać?

Jazda na rowerze. Jak się za to zabrać?

Jazda na rowerze, tak modna ostatnio, to fantastyczny rodzaj rekreacji i prawdziwa przyjemność. Nie sprawia jednak radości i nie daje satysf
2012-08-18 19:50
Rozmowa z przedstawicielami marki LIFE FITNESS. Targi Fitnessowe - WARSZAWA 2014

Rozmowa z przedstawicielami marki LIFE FITNESS. Targi Fitnessowe - WARSZAWA 2014

Poniżej publikujemy wywiad z przedstawicielami firmy TOP GYM, wyłącznego na Polskę dystrybutora marki LIFE FITNESS.
2014-10-13 10:06
redmonster
Redakcja Sportowa BodyInfo.pl
ul.Przemysłowa 60/1, 43-100 Tychy
email: biuro@bodyinfo.pl